Ovládněte svůj čas
Každý má někdy období, kdy vůbec nic nestíhá a neví, kde mu hlava stojí. Jediné řešení je trochu ubrat a vzpamatovat se. Věřte, že pokud jste v jednom kole, tak Vám nic lepšího nepomůže. Za vším vězí správná organizace Vašeho času a povinností. Všechno toto může zvládnou nějaký dobře udělaný check list, díky kterému budete neustále v obraze s tím, co Vám ještě chybí či nikoliv. Vytvořte si tedy seznam na domácí povinnosti a rozložte si chytře na každý den něco. Vyhnete se tak zběsilému pobíhání po domě deset minut před tím, než Vám dorazí návštěva.
Dbejte také na to, abyste Váš seznam pečlivě dodržovali a nepodváděli. To pak totiž nikam nevede a celá ta práce se sestavením seznamu byla naprosto zbytečná ztráta času. Kromě úklidového seznamu povinností si vytvořte i seznam na placení potřebných výloh. Vlastně se stanete takovým osobním účetním sobě samotnému. Sepište si všechny pravidelné výdaje a poznamenejte si všechny důležitá data do kalendáře. Vyhnete se tak nezaplacenému účtu za elektřinu a ostatním důležitým platbám, kterým se prostě nevyhnete. Na řadu přichází samozřejmě i Váš seznam věcí, co je třeba pořídit. Udělejte si seznam potravin, které je dobré mít neustále po ruce anebo v lednici a vždy pak jen jednoduše před nákupem projedete seznam a na první pohled uvidíte, co je dnes třeba koupit a co je naopak zbytečné pořizovat, protože je toho doma ještě hromada.
Tento seznam noste spolu s ostatními neustále po ruce v diáři, abyste vždy měli všechno pod kontrolou a mohli se ve svém životě věnovat i více důležitým věcem, než jsou povinnosti a starosti okolo chodu domácnosti. Doma si vylepte na lednici seznam těch nejdůležitějších věcí, na které v průběhu týdne nesmíte zapomínat a není ani od věci, si ke dveřím sepsat maličký seznámek věcí, které byste měli mít vždy u sebe, když byt či dům opouštíte. Ano, sice na to ještě nemáte věk, ale udělat si strýčka Vás opravdu nezabije a naopak Vám to mnohdy zachrání celý den.