Podnikám on-line
Nový typ podnikání
Základem je partnerství, spojení toho, kdo inzeruje s tím, kdo má dané zboží nebo poskytuje danou službu. V affiliate programu mají svůj odkaz registrovaní nabízeči, kteří budoucího kupujícího dovedou k danému prodávajícímu.
Příklad
Jako jednoduchý příklad může sloužit tento následující. Inzeruji službu, např. masáž, vy se stanete mým protějškem, který se do mého programu registruje a dostane přiděleno ID odkazující na moje webovky, ty pak uvedete ve svém blogu. Ti, kdo si váš blog přečtou a zajdou ke mně na masáž, pak zapříčiní to, že vám z této transakce vyplyne provize.
A jak to vlastně všechno vzniklo?
Dříve byly běžným jevem podíly na zisku, affiliate marketing jako takový vznikl koncem devadesátých let (W.J. Tobin). O několik málo let později se tato forma internetového obchodu rozšířila a světlo světa spatřil tzv. partnerský marketing. Prodávat se tak začaly knihy, hudba, oblečení, obuv, kosmetika, ale i služby.
Výhody
Nespornou výhodou affiliate jsou nízké náklady na reklamu, ta se používá pouze za účelem získání nových klientů. Pro obchodníky má tento způsob marketingu tu výhodu, že vydávají peníze pouze za to, co bylo vykonáno, ušetří tak na zbytečných nákladech za nejistý nebo žádný efekt.